دانلود سریال

دانلود سریال جنگل آسفالت قسمت 1 اول تا 2 دوم 1080p BluRay کامل رایگان دانلود سریال اکازیون قسمت 1 اول تا 2 دوم کامل رایگان دانلود سریال گناه فرشته قسمت 1 اول تا 2 دوم 1080p BluRay کامل دانلود سریال آمرلی قسمت اول تا آخر 1080p BluRay کامل دانلود سریال افعی تهران قسمت 1 اول تا 2 دوم 1080p BluRay کامل
  • نقد فیلم

نقد فیلم لتیان علی تیموری

نقد فیلم لتیان

لتیان مشابه اکثر آثار درام چند سال اخیر سینمای ایران است که امروز قصد داریم به بررسی و نقد فیلم لتیان به کارگردانی علی تیموری بپردازیم و همچنین اطلاعات مفیدی درباره خلاصه داستان و بازیگران آن ارائه کنیم. ژانر درام با موفقیت فیلم «درباره الی» بیشتر مورد توجه قرار گرفت و هر سال چندین نمونه مشابه اما با کیفیت پایین‌تر از آن ساخته می‌شود. قصه با ماجرای سفر چند دوست به یک ویلای لوکس آغاز می‌شود، سفری که در ابتدا به نظر میرسد سفری خوشایند باشد اما خیلی زود آشکار می‌شود که رازهایی از گذشته افراد در این سفر وجود دارد که نباید افشا شود. فیلم سینمایی لتیان اولین ساخته بلند علی تیموری می‌باشد که بازیگران معروف همچون امیر جدیدی و پریناز ایزدیار در آن حضور دارند، برای نقد و بررسی فیلم لتیان از زوایای مختلف با فیلم تو ایرانی همراه باشید.

اصلی ترین مشکل فیلم لتیان شخصیت پردازی ضعیف است که علی تیموری نتوانسته از بازیگران خوبش بازی قابل قبولی بگیرد. آدمهای قصه فاقد ویژگی‌هایی هستند که بتوانند درام را پیش ببرند، تمام شخصیت‌ها انسان‌هایی تک بعدی هستند که تعریف یک خطی دارند و حال روزشان از ابتدا تا انتهای فیلم هیچ تغییری نمی‌کند. شخصیت رضا با بازی حسن معجونی یکی از این شخصیت هاست که وظیفه ایجاد طنز در قصه را دارد و تا انتهای فیلم نیز از این تیپ خارج نمی‌گردد. مهم نیست که در قصه خوشحالی و غصه یا درد وجود داشته باشد، او تحت هر شرایط طنز ایجاد می‌کند که گاهی نابجا است. شخصیت اصلی داستان یعنی طاها نیز وضعیت به مراتب بدتری دارد، آقازاده بی‌هویتی که صرفاً نام آقازاده را یدک می‌کشد و هیچ ویژگی که وجه آقازادگی او را به چالش بکشد وجود ندارد به طوری که اگر گفته نمیشد او آقازاده است، تغییری در روند فیلم نیز به وجود نمی‌آمد. تماشاگر نه میداند طاها کیست و نه میداند چطور با فردی مانند سلما آشنا شده است.

نقد فیلم لتیان به کارگردانی علی تیموری

افزون بر ضعف شخصیت پردازی باید ضعف قصه را هم اضافه کرد که دارای کشش یک فیلم سینمایی بلند نیست. هنگامی که شخصیت‌های قصه به ویلا وارد می‌شوند، فیلم هیچ ایده‌ای برای حضور آنها در این مکان ندارد. بخاطر همین دلیل تمام دقایق بعدی صرف صحبت‌های تکراری و خسته کننده آنها به رابطه قبلی میان مانی و سلما می‌شود. رابطه‌ای که به صورت دائم درباره آن صحبت می‌شود اما کارگردان به شکلی عجیبی به مخاطب اجازه نمیدهد تا درباره گذشته این دو اطلاعاتی بدست بیاورد و در عوض با چند سکانس تکراری مواجه سلما و مانی و اطلاعات قطره چکانی زمان تماشاگر را تلف می‌کند. این مشکل در ادامه روند قصه وسعت میابد و آن زمانی است که پرده می‌افتد و راز آشکار می‌شود. متاسفانه فیلم به بدترین شکل ممکن گره گشایی نهایی خود را انجام می‌دهد، جایی که ما با راز مهمی درباره سلما و مانی مواجه می‌شویم.

از مطلب دانلود فیلم لتیان دیدن کنید.

نقد و بررسی فیلم لتیان علی تیموری

رازی که در طول قصه هیچ جزئیاتی درباره آن بیان نشده و یکباره تمام آنچه که می‌بایست در طول فیلم به تماشاگر ارائه میشد در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد. اطلاعاتی که بسیار دیر در اختیار تماشاگر قرار گرفته و زمانی بیان می‌شود که دیگر اهمیتی برای مخاطب ندارد، در واقع میتوان گفت که حقایق بیان شده در حالی به تماشاگر ارائه می‌شود که او در طول فیلم در جریان جزئیات قرار نگرفته و به یکباره دچار بمباران اطلاعات می‌گردد. به مشکلات فراوان فیلمنامه باید بازی‌های بد بازیگران را هم اضافه نمود. بازیگران نام آشنایی که کارگردان نتوانسته از آنها بازیهای خوبی بگیرد، بدترین بازیگر فیلم بدون شک امیر جدیدی است که در نقش فردی شکاک و عصبی به شکل عجیبی از او بازی بدی گرفته شده است. بازی اغراق شده و فرم صورت عجیب غریب او که به صورت ثابت چشمانش را بزرگ نگه می‌دارد و دیالوگ می‌گوید، حتی گاهی میتواند مخاطب را به خنده بیندازد! اینکه چطور میتوان از امیر جدیدی اینچنین بازی گرفت را باید از کارگردان علی تیموری پرسید.

نقد فیلم لتیان خلاصه داستان لتیان بازیگران لتیان بیوگرافی علی تیموری کارگردان

بازی پریناز ایزدیار در اینجا نیز چیزی شبیه به سمیه در فیلم «ابد و یک روز» است، یک شخصیت بچه اضافه هم در فیلم حضور دارد که عکاسی میکند و تا انتهای داستان مشخص نمی‌شود که فلسفه حضور او در این فیلم چیست! لتیان علیرغم بازیگران نام آشنایی که دارد مانند اغلب آثار درامی که بر پایه روابط گروهی در ویلا ساخته می‌شوند، اثری ضعیف و سطحی است. فیلمی که شخصیت پردازی را به حال خود رها کرده و حتی نمی‌تواند یک گره ساده ایجاد کند تا کنجکاوی تماشاگر را حفظ نماید. فیلم در انتها به یکباره همه شخصیت هایش را به جان هم می‌اندازد بی‌آنکه در طول قصه روندی برای شکل گیری چنین وضعیتی ترسیم کرده باشد. از لتیان در انتها هیچ نمی‌ماند، نه آدمهایی که شناخته و درکشان کرده باشیم و نه کسانی که برای سرانجامشان نگران باشیم و پایان بندی فیلم هم غافلگیرمان نمی‌کند.

بیوگرافی علی تیموری کارگردان

علی تیموری کارگردان و نویسنده ایرانی اهل تهران است و فیلم لتیان به عنوان اولین کارگردانی فیلم سینمایی بلند و مهمترین بخش بیوگرافی علی تیموری محسوب می‌شود. تیموری فعالیت خود را از سال 1377 با نویسندگی فیلم کوتاه «آی‌پارا» آغاز کرد و بعدها در مقام دستیار کارگردان در فیلم‌های «پل‌خواب» و «انتهای خیابان هشتم» حضور داشت.

خلاصه داستان فیلم لتیان

داستان فیلم هفت و نیم ماجرای زندگی هفت دختر افغانستانی و ایرانی را در هفت اپیزود به صورت سکانس پلان روایت می‌کند و قصه دخترانی است که جمعه شب مراسم عروسی آن‌ها برگزار شود اما هرکدام از آنها درگیر مسئله‌ای هستند.

بازیگران فیلم لتیان

بازیگران اصلی فیلم سینمایی لتیان شامل پریناز ایزدیار، امیر جدیدی، سارا بهرامی، حسن معجونی و ستاره پسیانی هستند که به عنوان بازیگر اصلی در لتیان حضور دارند.

1 دیدگاه ارسال شده است

نمایش / مخفی کردن دیدگاه ها

  1. شهره
    29
    آگوست 30, 2020

    بازی پریناز ایزدیار تو لتیان خوب بود ولی کمی تکراری شد اما امیر جدیدی واقعا مصنوعی فیلم بازی کرد.

ارسال نظر

پست‌الکترونیکی شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *